این آموزش در درمان استرس به شما کمک می کند
نوشته شده توسط : سمیر

برای درمان استرس اغلب اوقات، شیوه ای که ما در مورد یک وضعیت احساس می کنیم، درک ما از آن است. اغلب این ادراک درست است، اما گاهی اوقات اینطور نیست.

 

مبارزه با تفکر منفی با استفاده از آگاهی فکری

استرس چیست؟ یک تعریف معمول پذیرفته شده از استرس وجود دارد این است که استرس  شرایط یا احساسی  است که در آن، فرد  از لحاظ ادراکی  بر این باور است که  مجموع خواسته‌ها و انتظاراتی که از او وجود دارد، فراتر از منابع، امکانات و توانمندی‌های در اختیار اوست.

یک مثال از شخصی که دچار استرس می شود: اگر به شخصی بگوییم که جلوی ۱۰ استاد برجسته شروع به سخنرانی در مورد موضوع مورد علاقه اش کند ممکن است شخص دچار استرس شود زیرا او فکر میکند درخواستی که از وی شده است بسیار بالاتر از توانمندی اوست به همین دلیل دچار استرس می شود.

زمان ایجاد تنش و استرس باید چه کاری انجام دهیم؟

اول، باید استرس را به شکل یک تهدید بپذیریم.

دوم باید قضاوت کنیم که آیا توانایی و منابع ما برای مقابله با تهدید کافی است یا خیر.

برای درمان استرس شما باید ببینید که این تهدید که به شکل استرس به وجود آمده است چقدر توانایی کنترل شما را دارد سپس باید به خودتان نگاهی بیندازید که برای مقابله با این تهدید چه توانایی ها و استعدادهایی دارید.

نقش سیستم هشدار اولیه در درمان استرس

درک این موضوع کلیدی است زیرا (به لحاظ فنی) شرایط ها به تنهایی در معرض استرس نیستند. تفسیر ما از  سطح استرسی است که احساس می کنیم ما را کنترل می کند. کاملا واضح است که گاهی اوقات ما در آنچه که به خودمان می گوییم درست است.

بعضی از شرایط ممکن است در حقیقت خطرناک باشند و ممکن است ما را به لحاظ جسمی، اجتماعی و یا حرفه ای ما را تهدید کنند. در اینجا، استرس و احساسات بخشی از “سیستم هشدار اولیه” است که ما را تهدید می کند از این شرایط.

با این حال، اغلب ما بیش از حد سخت و ناعادلانه با خودمان برخورد میکنیم، به طوری که هرگز با دوستان یا اعضای تیم نخواهیم بود وضعیتمان را درمیان نمیگذاریم. این، وضعیت با یک تفکر منفی دیگر، می تواند باعث استرس شدیدتر و ناخوشایندتر شود و به شدت اعتماد به نفس ما را تضعیف کند.

 اگر دچار استرس شدد هستید می توانید به وبسایت مسیر ذهن مراجعه کنید و مقاله مرتبط با کاهش استرس را مطالعه نمایید.





:: موضوعات مرتبط: اعتماد داشتن به خود , ,
:: برچسب‌ها: درمان استرس،کاهش استرس شدید، رفع استرس در خانه، استرس در محل کار ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: